Review: City of Heavenly Fire

 

COHF_cover

Zo als ik 2 weken geleden al zei, was ik heel enthousiast voor City of Heavenly Fire en ik kon niet wachten om het te lezen. Nu hebt ik hem gelezen en het boek was zeker mijn enthousiasme waard. Wat een geweldig boek!

Helaas is dit boek bijna niet te reviewen zonder spoilers. Een ding wil ik er nog wel overzeggen en dat is dat het gewoon een perfect boek was(naar mijn mening), het einde is echt een mooie en ik weet zeker dat je het leuk zal vinden. (maar dat komt ook doordat je al de eerste 5 boeken hebt gelezen).

 

SPOILER-ALLERT lees pas verder als je het boek gelezen hebt!!!!

 

Het boek begint met de proloog en daarin ontmoeten we Emma Carstairs en Julian Blackthorn. Eerst begint het een beetje langzaam, naar mijn mening, maar Cassandra wilde ons natuurlijk de Blacktorns laten ontmoeten. In het begin van het boek vond ik dat Emma een beetje overdreven de held uit hing, maar later vond ik haar echt geweldig en deed ze mee heel erg denken aan Jace. Dan komen we terecht bij Jace en de rest van de schaduwjagers van New York. Toen ze hoorde dat ze terug moesten naar Idris omdat Sebastiaan de Instituten aanvalt met de kwaadaardige schaduwjagers en dat het hem alleen niet lukte om instituut van Londen aan te vallen door een vreemde kracht. Dat was natuurlijk ………(ik ga de naam niet zeggen want anders spoiler ik misschien The Infernal Devices). Zo geweldig, ik vind het echt leuk dat Cassandra de boeken een beetje in elkaar laat overlopen. Dan bij het gevecht bij de basis van de Ijzeren Zusters, wordt broeder Zacharias geraakt door het hemelse vuur in Jace en wordt weer een gewone schaduwjager. Waaaaaaaaaah hij(dezelfde rede als bij de vreemde kracht) is weer terug 😀 Oke dat slaan we een stuk over en komen we bij het stuk dat de schaduwjagers er achter komen dat de elven samenwerken met Sebastiaan. Dat was wel te verwachten na Stad van Verloren Zielen dus daar schrok ik niet zo van. Nog een stuk overslaan(want anders duurt het zo lang) en dan komen we bij het gevecht met Sebastiaan. Toen Clary zijn aanbod aan nam, had ik echt zo iets van: heb je echt geen plan? echt geen uitweg? was dit het dan? Maar gelukkig hadden zij en Jace wel een plan. Ik wist dat Sebastiaan dood moest, maar ik vond hem wel een interessante slechterik. Niet zo sterio-typerend als Valentijn. Ik mocht Sebastiaan niet zo, maar Jonathan leek me wel echt aardig(de broer de Clary had kunnen hebben) en ik vond het echt jammer dat hij dood moest. Nu zitten ze natuurlijk vast in Edom en Simon werd weer mens, maar verliest ook zijn herinneringen van de schaduwwereld. Dat had ik niet zien aan komen. Door alle avonturen met de schaduwjagers is Simon totaal een ander mens(of vampier xd) geworden en als hij die herrineringen vergeet gaat er ook een held verloren. Sizzy bestaat niet meer en ik vond het zo zielig van Isabelle. Ik was daarom heel blij dat ze hem gaan helpen om te trainen om een schaduwjager te worden en dat hij weer een deel van hun wereld wordt. In de epiloog krijgen we eindelijk de bruiloft van Jocelyn en Luke te zien. Ik vond het echt een mooie bruiloft en ik moest even fangirlen toen Tessa met Clary ging praten 🙂 Ik ben ook heel blij dat Magnus en Alec weer bij elkaar waren, want zij zijn echt mijn lievelings otp.

Ik vond het boek echt een hele mooie afsluiting voor de Kronieken van de Onderwereld en ik kan echt niet wachten voor The Dark Artifacts. Ik wil meer over Emma en Julian zien.(en hopelijk ook meer …. en Tessa). Cassandra had gezegd dat 6 mensen die we kenden bij naam zouden sterfen. Dat waren: Merliorn, Raphael, Scott, Jordan, Sebastiaan en Maureen. Gelukkig heeft ze ons gespaard en geen hele belangrijke karakters gedood(vond ik dan), want je weet naar nooit na Alligiant. Maureen, Jordan, Sebastiaan en Raphael had ik wel een beetje verwacht. Ook vind ik Maia echt super en ik vind Bat leuker dan Jordan, want hij is minder een zeur ^^. Het was gewoon PERFECT!!! (volgens mij ben ik een beetje enthousiast xd)

P.S.: ik denk dat Emma en Julian in TDA op een gegeven moment verliefd worden.

P.S.S: De kloof is echt een zak voor wat ze Helen hebben aan gedaan 😡 veel te zwaar en ze heeft echt wel bewezen dat ze bij de schaduwjagers    staat.

P.S.S.S: Jup 🙂

Wat vonden jullie van City of Heavenly Fire?

 

de Boektuber

 

QOTD: Wat is het eerste fandom waar je ‘lid van werd’?

AOTD: Beetje cliché, maar dat was Harry Potter. Ik weet nog dat toen ik de eerste film zag dat ik dat gezicht van Voldemort heel eng vond xd.

Plaats een reactie

Bloglovin’

Follow on Bloglovin

Categorieën

Follow deboektuber on WordPress.com

Goodreads